Niskobudżetowa reklama małej firmy
18.06.2017 (Aktualizacja: 07.10.2024)
18.06.2017 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Porozmawiaj z lokalną gazetą, portalem internetowym, telewizją lub rozgłośnią radiową. Znajdź tam osobę, która specjalizuje się w tematyce zbliżonej do Twojej branży. Porozmawiaj o możliwościach. Artykuł stricte reklamowy może być z góry odrzucony przez redakcję, chyba że zapłacisz za jego publikację. Tekst, w którym nachalnie będziesz promować swoją ofertę zostanie też przekreślony przez czytelników. Ale Twoje produkty lub usługi rozwiązują zapewne konkretny problem Klientów. Jeśli sprzedajesz kostkę brukową, to napisz artykuł lub wywiad, w którym opowiesz, jak zaplanować ścieżki w ogrodzie. Jeśli prowadzisz kwiaciarnię, to może być artykuł o bukietach ślubnych na ten sezon. Temat swojej publikacji dopasuj do odbiorców medium, jakie wybierzesz.
Umiejętne prowadzenie profilu firmy w jakimkolwiek portalu społecznościowym może być całkowicie darmowe. Zastanów się, co Ty lubisz na tego rodzaju portalach, a czego absolutnie nienawidzisz. Portale, takie jak Facebook, nie zostały stworzone do tego, aby się tam reklamować. To nie jest ich cel. Celem takich portali jest gromadzenie społeczności, która wymienia się wartościowymi informacjami i rozmawia ze sobą. Więc Ty musisz podążać za celem Facebooka, wtedy on Ci to wynagrodzi. Zamiast wrzucać fotkę z nową ofertą i ceną, zadaj pytanie. Jeśli prowadzisz firmę budowlaną, napisz, o czym warto pamiętać podczas budowy domu albo zakupu mieszkania. I delikatnie wpleć tam informację o Twojej branży. Zapytaj o to, która łazienka bardziej się podoba – w wersji 1 czy 2 i oczekuj komentarzy pod takim zdjęciem. Daj się poznać z jak najlepszej strony. Odbiorcy Ci zaufają, a następnie skorzystają z usługi.
Jeśli posiadasz sklep internetowy albo stacjonarny, a nawet jeśli prowadzisz firmę usługową, to możesz pisać recenzje. Opisuj produkty, które masz w swojej sprzedaży. Ich najważniejsze funkcje, które spełniają, oraz w jakich przypadkach warto postawić na ich zakup. Na koniec zaproponuj ewentualną alternatywę, tak aby czytelnik nie poczuł się jak Klient, któremu próbujesz sprzedać ten konkretny produkt.
Swoje recenzje możesz oczywiście publikować na własnej stronie internetowej. Warto ją posiadać, niezależnie od tego czy prowadzisz jednoosobową działalność i pozyskujesz Klientów z polecenia czy też jest to osiedlowy sklepik. Recenzje takie możesz też publikować na Facebooku albo YouTubie, w zależności od tego czy wolisz pisać, robić zdjęcia, czy nagrywać filmy.
W Twojej okolicy na pewno co jakiś czas dzieje się coś ciekawego. Dni Twojego miasta, koncerty, targi lokalnych wystawców itp. Postaraj się zawsze aktywnie w nich uczestniczyć. Jeśli nie jako wystawca, to chociażby jako uczestnik. Nie bądź jednak anonimowy. Podejdź do każdego stoiska, porozmawiaj, być może coś kupisz, zostaw kontakt do siebie. Jeśli natomiast chcesz uczestniczyć, to też nie zawsze musisz się wystawiać. Zostań sponsorem nagrody w konkursie albo loterii, które często odbywają się na tego rodzaju wydarzeniach.
Jeśli natomiast nie zauważasz takich wydarzeń w swojej okolicy, to zorganizuj własne. Nagłośnij je na Facebooku, w swojej firmie, wywieś plakaty, porozmawiaj z innymi przedsiębiorcami o współudziale i współorganizacji. Znajdźcie jakieś zaniedbane miejsce w swojej okolicy. Zaproście okolicznych mieszkańców do pomocy w jego uprzątnięciu i zasadzeniu roślin. Po pracy zjedzcie wspólny posiłek, np. zupę dostarczoną przez pobliską knajpkę, która również weźmie udział w całej akcji. Będzie to doskonały moment do porozmawiania z ludźmi i przedstawieniu im swojej oferty.
Sprawdź polecany program do faktur
Wspomniałem tutaj tylko o kilku sposobach. Jak widzisz nie są to jakieś standardowe pomysły typu ulotki, plakaty, reklamy w telewizji czy internecie. Na swojej drodze znajduj wciąż nowe formy promocji, albo takie, które już dawno zostały zapomniane. Dzięki temu zawsze będziesz o krok przed konkurencją, a w efekcie Twoja reklama będzie tańsza.
Mała Wiejska Firma
Autor kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej w branżowych mediach. Od lat realizuje misję edukowania przedsiębiorców ws. skutecznego korzystania z faktoringu poprzez tworzenie i dystrybuowanie treści. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra Administracji ze specjalizacją Finanse i Bankowość. Redaktor naczelny biznesowego serwisu portal.faktura.pl.
Polecane artykuły
10.09.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Środki trwałe – definicja Środki trwałe to składniki majątku przedsiębiorstwa, które są wykorzystywane przez okres dłuższy niż rok w prowadzeniu działalności gospodarczej. Mogą to być zarówno nieruchomości (np. budynki, grunty), maszyny, urządzenia, jak i inne przedmioty materialne. Kluczowe cechy środków trwałych to ich zdolność do wieloletniego użytkowania, kompletny stan oraz konieczność prowadzenia ewidencji w przypadku […]
czytaj dalej13.08.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Płynność finansowa firmy to kluczowy element, który decyduje o jej zdolności do terminowego regulowania zobowiązań i kontynuowania działalności. W dynamicznym środowisku biznesowym, zarządzanie finansami wymaga precyzyjnych narzędzi, które pomagają monitorować i kontrolować przepływy pieniężne. Jednym z takich narzędzi jest program do faktur. W jaki sposób może on poprawić płynność finansową firmy?
czytaj dalej29.07.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Freelancing staje się coraz bardziej popularnym modelem pracy, a jednym z kluczowych aspektów zarządzania własnym biznesem jest wystawianie faktur. Programy do fakturowania oferują freelancerom narzędzia, które nie tylko ułatwiają ten proces, ale również pomagają w zarządzaniu finansami. Wybór odpowiedniego programu do faktur jest istotny dla efektywnego i profesjonalnego prowadzenia działalności. W tym artykule omówimy najważniejsze funkcje, które powinien posiadać idealny program do fakturowania dla freelancerów.
czytaj dalej