Reklama małej firmy na Facebooku – czy to się opłaca i jak to zrobić
28.06.2017 (Aktualizacja: 07.10.2024)
28.06.2017 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Czasy w których żyjemy są najlepszym okresem do prowadzenia własnej działalności. Sporo osób narzeka na wysokie opłaty i prawo, które nie działa na ich korzyść. Korzystaj zatem z tego, co jest na wyciągnięcie ręki. Żadne pokolenie wcześniej nie miało aż tylu możliwości.
Na pewno wiesz już, kto jest Twoim idealnym Klientem. A jeśli nie, to pomyśl, jakie osoby najczęściej korzystają z Twojej oferty. Postaraj się znaleźć ich wspólne cechy. Zacznij od płci i przedziału wiekowego. Zakończ na ich zainteresowaniach. Prowadzisz sklep odzieżowy? W większości Twoje Klientki to kobiety? Mogą interesować się zatem modą, butami, zdrowym stylem życia.
Takie osoby bardzo łatwo jest namierzyć na Facebooku. Wszystko dzięki informacjom, jakie przez cały czas o nas zbiera. Wie, jakie strony lubimy i udostępniamy. Wie, jakie treści się nam podobają i wie, w jakie reklamy klikamy. Wie też bardzo dużo innych rzeczy. Zatem jeśli znasz już możliwe zainteresowania Twoich Klientów, to na początek wybierz od 3 do 5 z nich i podczas tworzenia reklamy wybierz chęć dotarcia do osób o takich właśnie zainteresowaniach.
Do każdej z tych grup przygotuj inną reklamę. Bazując na przykładzie ze sklepem odzieżowym: do osób, które interesują się także butami, stwórz np. video lub grafikę na którym przedstawisz swoje ubrania w zestawieniu z butami, które do nich pasują, a do osób, które interesują się zdrowym stylem życia, stwórz materiał, który zaprezentuje ubrania z Twojego sklepu, które warto zabrać na najbliższy wyjazd do spa.
Stworzenie oddzielnych reklam do każdej grupy docelowej jest Twoją przewagą. Wiesz już, że wszyscy, którzy zareagują na Twoją reklamę lubią i jedno, i drugie. Łatwiej w ten sposób przekonwertować takie osoby na Twoich Klientów. To absolutna przewaga Facebooka. Nie wydrukujesz przecież osobnych ulotek dla osób, które lubią odzież oraz buty i oddzielnych dla osób, które lubią kupować ciuchy oraz wyjeżdżać do spa. A nawet jeśli takie wydrukujesz, to trudno będzie Ci trafić z odpowiednią ulotką do odpowiedniej osoby.
Celem każdej reklamy powinno być nakłonienie jej odbiorców do zaplanowanego działania. Możesz zatem na końcu Twojej reklamy umieścić jedno z przykładowych haseł:
Jeśli korzystasz z tego ostatniego przykładu i celem Twojej reklamy jest zachęcenie jej odbiorców do odwiedzenia Twojej strony internetowej, to zainstaluj na niej tzw. Pixel Facebooka. Jest to kawałek kodu, który pozwala Ci śledzić zachowania osób na Twojej stronie. Dzięki temu wiesz, jakie podstrony odwiedzają, być może przeglądają galerię albo konkretną ofertę. Na przykład, jeśli Klientka kliknie w Twoją reklamę i zainteresuje się na Twojej stronie spódniczkami na lato, to prawdopodobnie jest zainteresowana ich zakupem. Dzięki pixelowi jesteś teraz w stanie pokazać jej na Facebooku reklamę tylko ze swoimi spódniczkami, co jeszcze bardziej zachęci ją do zakupu.
Na sam koniec przeanalizuj efekty swoich reklam. Dużo osób niestety o tym zapomina lub wydaje im się to trudne do wykonania. Niewiele osób lubi skomplikowane obliczenia. Tym bardziej trudno jest to przeprowadzić w przypadku reklamy tradycyjnej. I tutaj z pomocą przychodzi sam Facebook. Wyniki wszystkich reklam zebrane są w postaci czytelnych tabelek. Widzisz tam, do ilu osób dotarła reklama, ile osób w nią kliknęło i jaki był koszt dotarcia do jednego Klienta. Wszystko czarno na białym. Dzięki temu wiesz już co działa i grupa odbiorców o jakich zainteresowaniach najlepiej reagowała na Twoje reklamy.
Jak widzisz, reklama na Facebooku nie jest niczym skomplikowanym. Być może znasz takie opinie, że reklama na tym portalu nie działa i nic nie daje. Jeśli jest tworzona w nieodpowiedni sposób, za pomocą funkcji „Promuj post” to najczęściej tak właśnie jest. Poświęć część swojego czasu, aby zapoznać się z tym tematem. Dzięki temu reklamy będą bardziej skuteczne.
Mała Wiejska Firma
Autor kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej w branżowych mediach. Od lat realizuje misję edukowania przedsiębiorców ws. skutecznego korzystania z faktoringu poprzez tworzenie i dystrybuowanie treści. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra Administracji ze specjalizacją Finanse i Bankowość. Redaktor naczelny biznesowego serwisu portal.faktura.pl.
Polecane artykuły
10.09.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Środki trwałe – definicja Środki trwałe to składniki majątku przedsiębiorstwa, które są wykorzystywane przez okres dłuższy niż rok w prowadzeniu działalności gospodarczej. Mogą to być zarówno nieruchomości (np. budynki, grunty), maszyny, urządzenia, jak i inne przedmioty materialne. Kluczowe cechy środków trwałych to ich zdolność do wieloletniego użytkowania, kompletny stan oraz konieczność prowadzenia ewidencji w przypadku […]
czytaj dalej13.08.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Płynność finansowa firmy to kluczowy element, który decyduje o jej zdolności do terminowego regulowania zobowiązań i kontynuowania działalności. W dynamicznym środowisku biznesowym, zarządzanie finansami wymaga precyzyjnych narzędzi, które pomagają monitorować i kontrolować przepływy pieniężne. Jednym z takich narzędzi jest program do faktur. W jaki sposób może on poprawić płynność finansową firmy?
czytaj dalej29.07.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Freelancing staje się coraz bardziej popularnym modelem pracy, a jednym z kluczowych aspektów zarządzania własnym biznesem jest wystawianie faktur. Programy do fakturowania oferują freelancerom narzędzia, które nie tylko ułatwiają ten proces, ale również pomagają w zarządzaniu finansami. Wybór odpowiedniego programu do faktur jest istotny dla efektywnego i profesjonalnego prowadzenia działalności. W tym artykule omówimy najważniejsze funkcje, które powinien posiadać idealny program do fakturowania dla freelancerów.
czytaj dalej