Dbaj o kontakt z klientem
25.01.2022 (Aktualizacja: 27.01.2025)
25.01.2022 (Aktualizacja: 27.01.2025)
Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Dobre relacje z kontrahentem mogą zaprocentować nie tylko w obecnej chwili, ale i w przyszłości, która jest nieodgadniona. Nigdy nie dowiesz się, czy dana osoba nie okaże się pomocna, kiedy będziesz w potrzebie. Czy warto zatem zostawiać za sobą spalone mosty?
Pochodną pozostania w zdrowych relacjach z kontrahentami może być rosnący przychód w Twojej firmie. Natura ludzka jest taka, że najczęściej wolimy przekazywać dobra osobie, którą lubimy. Nawet, jeśli wiąże się to z tym, że wydamy na daną transakcję nieco więcej, niż u konkurencji. Co więcej, zadowolony kontrahent może swoim znajomym polecić Twoje produkty/usługi i dzięki temu zyskasz nowe kontakty, które mogą być również dochodowe.
Nie chcemy już wspominać o ogólnospołecznych korzyściach. Wszyscy chcielibyśmy żyć wśród ludzi, którzy utrzymują ze sobą dobre relacje. Oczywiście to raczej utopia, więc najlepiej skupić się na powyższych argumentach.
Reasumując, dobre relacje w dłuższym lub krótszym okresie są korzystne dla Twojego portfela. Tak się składa, że Faktura.pl może pomóc Ci w kontakcie z kontrahentami.
Kliknij, aby poznać funkcje naszego programu do faktur
Jak pewnie doskonale wiecie, jednym z ważniejszych zadań aplikacji Faktura.pl jest wystawianie faktur i innych dokumentów kosztowych. Jednak samo sporządzenie dokumentu to nie wszystko. Możesz go np. spersonalizować, dzięki czemu Twoja firma może się wyróżniać na tle innych. Inną ważną kwestią jest wysyłka dokumentu do kontrahenta. W aplikacji Faktura.pl możliwa jest automatyzacja wysyłki e-mail z dokumentem oraz SMS’a z powiadomieniem do kontrahenta.
Jak to zrobić w aplikacji Faktura.pl?
W obu przypadkach trzeba kliknąć w koło zębate, które znajduje się obok widoku faktury.
Po kliknięciu wyświetlą się przeróżne funkcje, które mogą ubogacić i przede wszystkim uprościć życie przedsiębiorcy. Skupmy się jednak na wysyłce e-mail. Należy wybrać opcję „Wyślij e-mailem”.
Po wystawieniu faktury w kolejnym kroku można edytować adres do wysyłki, treść e-maila oraz tytuł wiadomości. Postaraj się, żeby wiadomość była jak najbardziej reprezentatywna i zgadzała się z tym co dany klient od Ciebie otrzymuje.
Aby wysłać SMS z informacją o wystawionej fakturze, należy również kliknąć w koło zębate, a następnie w „Powiadomienie SMS”. W polu niżej, trzeba wprowadzić numer telefonu, na który ma być wysłane powiadomienie.
Powyższe funkcje na pewno pomagają w utrzymaniu dobrej relacji z kontrahentem. Tylko od Ciebie zależy, czy chcesz z nich skorzystać.
Czy tego chcesz, czy nie, ale faktura musi być dostarczona do klienta, jako dowód sprzedaży. Najczęstszym sposobem jest wysyłka e-maila. My skracamy czas tej wysyłki, ponieważ nie musisz ściągać dokumentu, a następnie otwierać swojej skrzynki, żeby go wysłać. Wystarczy, że skorzystasz z powyższej opcji.
Wysyłka SMS może za to pokazać kontrahentowi, że dbasz o każdy detal i nie unikasz kontaktu. Co najlepsze, nie wkładasz w to żadnego wysiłku! Musisz jedynie podać numer telefonu, na który ma zostać wysłana wiadomość z przypomnieniem.
Autor kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej w branżowych mediach. Od lat realizuje misję edukowania przedsiębiorców ws. skutecznego korzystania z faktoringu poprzez tworzenie i dystrybuowanie treści. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra Administracji ze specjalizacją Finanse i Bankowość. Redaktor naczelny biznesowego serwisu portal.faktura.pl.
Polecane artykuły
24.03.2025
Podatek dochodowy to jedno z najczęstszych pytań, jakie zadają sobie osoby pracujące na etacie, prowadzone działalności gospodarcze czy uzyskujące dochody z innych źródeł. Ile wynosi podatek dochodowy? Odpowiedź nie jest jednoznaczna i zależy od formy opodatkowania, źródła dochodu oraz wysokości uzyskanych przychodów. W artykule poniżej szczegółowo wyjaśniamy, jak obliczyć podatek dochodowy i jakie zasady obowiązują w 2024 roku.
czytaj dalej13.03.2025 (Aktualizacja: 24.03.2025)
Każdy pracownik ma prawo do corocznego, płatnego urlopu wypoczynkowego. W praktyce jednak zdarzają się sytuacje, w których pracownik nie jest w stanie wykorzystać przysługujących mu dni wolnych. W takich przypadkach przysługuje mu ekwiwalent za urlop, czyli finansowa rekompensata za niewykorzystany czas odpoczynku.
czytaj dalej07.03.2025 (Aktualizacja: 19.03.2025)
Cena netto to pojęcie kluczowe dla przedsiębiorców, księgowych oraz wszystkich, którzy prowadzą działalność gospodarczą. Rozróżnienie między ceną netto a brutto, znajomość zasad obliczania podatku VAT oraz świadomość konsekwencji prawnych związanych z prezentacją cen to fundamenty prawidłowego zarządzania finansami. W tym artykule przybliżymy, czym jest cena netto, jak ją obliczyć i jakie ma zastosowanie w praktyce.
czytaj dalej