Pokaż kontrahentom, że jesteś poukładanym przedsiębiorcą
21.01.2022 (Aktualizacja: 13.01.2025)
21.01.2022 (Aktualizacja: 13.01.2025)
Nie pomożemy Ci w zaprojektowaniu logo, ale za to w prosty sposób w naszej aplikacji umieścisz je na fakturze. Wystarczy, że klikniesz w pole „Dodaj logo”, które znajduje się obok widoku faktury, a następnie wybierz logo i zapisz.
Dlaczego warto o to zadbać?
Często o wyborze usług przez kontrahenta decydują szczegóły. Zdarza się, że kluczowym czynnikiem może być logo, ponieważ charakterystyczne obrazki zostają z kontrahentami na dłużej, niźli sama nazwa firmy. Umieszczenie logo na dokumencie może pomóc w zapisaniu się w świadomości kontrahenta, dzięki czemu nie będzie czuć potrzeby, żeby wyszukiwać ofert konkurencji.
Jak już wspominaliśmy, nie pomożemy w zaprojektowaniu logo, ale za to możemy Ci doradzić jak powinno wyglądać. Przede wszystkim powinno:
To dla większości może być oczywiste, ale jednak czujemy się w obowiązku, żeby uświadomić niektórych przedsiębiorców, jak ważny jest schemat numeracji na fakturze.
Zanim jednak do tego przejdziemy, na początku pokażemy Wam, jak ustawić dany schemat w naszej aplikacji. Wystarczy, że klikniesz w pole „Schemat numeracji”, które znajduje się w pierwszym wierszu widoku faktury.
W niektórych przypadkach schemat numeracji faktury zmienisz, wchodząc w:
„Ustawienia” → „Ustawienia dokumentów”→ „Numeracja dokumentów”
Tam dowolnie możesz ustawiać numerację wedle własnego uznania.
Program do faktur, któremu możesz zaufać
Dlaczego warto o to zadbać?
Po pierwsze, na pewno to pomoże Tobie w zachowaniu porządku w dokumentach, co może okazać się istotne nie tylko dla Ciebie, ale też i dla Twojej księgowej.
Innym powodem jest to, o czym wspominaliśmy na początku tekstu – wizerunek. Jeśli kontrahent co jakiś czas dostaje od Ciebie fakturę z innym schematem numeracji, może wysnuć wniosek, że ma do czynienia z niepoukładanym przedsiębiorcą. To na pewno nie wpływa korzystnie na odbiór Twojej firmy. Można pomyśleć, że to mała rzecz, ale – zgodnie z przysłowiem – „diabeł tkwi w szczegółach”.
Zachęcamy do sprawdzenia wyżej wymienionych funkcji. Może dzięki nim Twoja forma nie osiągnie od razu znacznego wzrostu dochodów, ale na pewno pomoże to w budowaniu pozytywnego wizerunku, co przynosi długoterminowe efekty.
Autor kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej w branżowych mediach. Od lat realizuje misję edukowania przedsiębiorców ws. skutecznego korzystania z faktoringu poprzez tworzenie i dystrybuowanie treści. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra Administracji ze specjalizacją Finanse i Bankowość. Redaktor naczelny biznesowego serwisu portal.faktura.pl.
Polecane artykuły
07.07.2025
Dla wielu przedsiębiorców ZUS to spore obciążenie finansowe. W 2025 roku pełna składka ZUS, tzw. "duży ZUS", wynosi 1774,06 zł miesięcznie. W artykule wyjaśniamy, co składa się na tę kwotę, jakie są ulgi oraz jak zmienia się wysokość składek w zależności od formy opodatkowania i wybranej ulgi.
czytaj dalej14.05.2025 (Aktualizacja: 23.05.2025)
Rok 2025 przynosi kontynuację zmian w systemie podatkowym, które rozpoczęły się wraz z reformami wprowadzonymi przez Polski Ład. Kluczową rolę w określaniu wysokości podatku dochodowego nadal odgrywają progi podatkowe, decydujące o tym, ile podatku zapłacimy w zależności od osiągniętego dochodu. Dla przedsiębiorców, samozatrudnionych czy pracowników etatowych, aktualna znajomość stawek i przepisów to nie tylko obowiązek, ale często realna szansa na optymalizację kosztów i zwiększenie oszczędności.
czytaj dalej28.04.2025 (Aktualizacja: 06.05.2025)
Rezydencja podatkowa to pojęcie kluczowe zarówno dla osób fizycznych, jak i przedsiębiorców działających w kraju lub za granicą. Od jej ustalenia zależy, gdzie i w jakim zakresie zapłacimy podatki. W dobie globalizacji i pracy zdalnej z różnych zakątków świata, temat staje się coraz bardziej aktualny.
czytaj dalej