Reklama małej firmy na Facebooku – czy to się opłaca i jak to zrobić
28.06.2017 (Aktualizacja: 23.01.2025)
28.06.2017 (Aktualizacja: 23.01.2025)
Czasy w których żyjemy są najlepszym okresem do prowadzenia własnej działalności. Sporo osób narzeka na wysokie opłaty i prawo, które nie działa na ich korzyść. Korzystaj zatem z tego, co jest na wyciągnięcie ręki. Żadne pokolenie wcześniej nie miało aż tylu możliwości.
Na pewno wiesz już, kto jest Twoim idealnym Klientem. A jeśli nie, to pomyśl, jakie osoby najczęściej korzystają z Twojej oferty. Postaraj się znaleźć ich wspólne cechy. Zacznij od płci i przedziału wiekowego. Zakończ na ich zainteresowaniach. Prowadzisz sklep odzieżowy? W większości Twoje Klientki to kobiety? Mogą interesować się zatem modą, butami, zdrowym stylem życia.
Takie osoby bardzo łatwo jest namierzyć na Facebooku. Wszystko dzięki informacjom, jakie przez cały czas o nas zbiera. Wie, jakie strony lubimy i udostępniamy. Wie, jakie treści się nam podobają i wie, w jakie reklamy klikamy. Wie też bardzo dużo innych rzeczy. Zatem jeśli znasz już możliwe zainteresowania Twoich Klientów, to na początek wybierz od 3 do 5 z nich i podczas tworzenia reklamy wybierz chęć dotarcia do osób o takich właśnie zainteresowaniach.
Do każdej z tych grup przygotuj inną reklamę. Bazując na przykładzie ze sklepem odzieżowym: do osób, które interesują się także butami, stwórz np. video lub grafikę na którym przedstawisz swoje ubrania w zestawieniu z butami, które do nich pasują, a do osób, które interesują się zdrowym stylem życia, stwórz materiał, który zaprezentuje ubrania z Twojego sklepu, które warto zabrać na najbliższy wyjazd do spa.
Stworzenie oddzielnych reklam do każdej grupy docelowej jest Twoją przewagą. Wiesz już, że wszyscy, którzy zareagują na Twoją reklamę lubią i jedno, i drugie. Łatwiej w ten sposób przekonwertować takie osoby na Twoich Klientów. To absolutna przewaga Facebooka. Nie wydrukujesz przecież osobnych ulotek dla osób, które lubią odzież oraz buty i oddzielnych dla osób, które lubią kupować ciuchy oraz wyjeżdżać do spa. A nawet jeśli takie wydrukujesz, to trudno będzie Ci trafić z odpowiednią ulotką do odpowiedniej osoby.
Celem każdej reklamy powinno być nakłonienie jej odbiorców do zaplanowanego działania. Możesz zatem na końcu Twojej reklamy umieścić jedno z przykładowych haseł:
Jeśli korzystasz z tego ostatniego przykładu i celem Twojej reklamy jest zachęcenie jej odbiorców do odwiedzenia Twojej strony internetowej, to zainstaluj na niej tzw. Pixel Facebooka. Jest to kawałek kodu, który pozwala Ci śledzić zachowania osób na Twojej stronie. Dzięki temu wiesz, jakie podstrony odwiedzają, być może przeglądają galerię albo konkretną ofertę. Na przykład, jeśli Klientka kliknie w Twoją reklamę i zainteresuje się na Twojej stronie spódniczkami na lato, to prawdopodobnie jest zainteresowana ich zakupem. Dzięki pixelowi jesteś teraz w stanie pokazać jej na Facebooku reklamę tylko ze swoimi spódniczkami, co jeszcze bardziej zachęci ją do zakupu.
Na sam koniec przeanalizuj efekty swoich reklam. Dużo osób niestety o tym zapomina lub wydaje im się to trudne do wykonania. Niewiele osób lubi skomplikowane obliczenia. Tym bardziej trudno jest to przeprowadzić w przypadku reklamy tradycyjnej. I tutaj z pomocą przychodzi sam Facebook. Wyniki wszystkich reklam zebrane są w postaci czytelnych tabelek. Widzisz tam, do ilu osób dotarła reklama, ile osób w nią kliknęło i jaki był koszt dotarcia do jednego Klienta. Wszystko czarno na białym. Dzięki temu wiesz już co działa i grupa odbiorców o jakich zainteresowaniach najlepiej reagowała na Twoje reklamy.
Jak widzisz, reklama na Facebooku nie jest niczym skomplikowanym. Być może znasz takie opinie, że reklama na tym portalu nie działa i nic nie daje. Jeśli jest tworzona w nieodpowiedni sposób, za pomocą funkcji „Promuj post” to najczęściej tak właśnie jest. Poświęć część swojego czasu, aby zapoznać się z tym tematem. Dzięki temu reklamy będą bardziej skuteczne.
Mała Wiejska Firma
Autor kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej w branżowych mediach. Od lat realizuje misję edukowania przedsiębiorców ws. skutecznego korzystania z faktoringu poprzez tworzenie i dystrybuowanie treści. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra Administracji ze specjalizacją Finanse i Bankowość. Redaktor naczelny biznesowego serwisu portal.faktura.pl.
Polecane artykuły
24.03.2025
Podatek dochodowy to jedno z najczęstszych pytań, jakie zadają sobie osoby pracujące na etacie, prowadzone działalności gospodarcze czy uzyskujące dochody z innych źródeł. Ile wynosi podatek dochodowy? Odpowiedź nie jest jednoznaczna i zależy od formy opodatkowania, źródła dochodu oraz wysokości uzyskanych przychodów. W artykule poniżej szczegółowo wyjaśniamy, jak obliczyć podatek dochodowy i jakie zasady obowiązują w 2024 roku.
czytaj dalej13.03.2025 (Aktualizacja: 24.03.2025)
Każdy pracownik ma prawo do corocznego, płatnego urlopu wypoczynkowego. W praktyce jednak zdarzają się sytuacje, w których pracownik nie jest w stanie wykorzystać przysługujących mu dni wolnych. W takich przypadkach przysługuje mu ekwiwalent za urlop, czyli finansowa rekompensata za niewykorzystany czas odpoczynku.
czytaj dalej07.03.2025 (Aktualizacja: 19.03.2025)
Cena netto to pojęcie kluczowe dla przedsiębiorców, księgowych oraz wszystkich, którzy prowadzą działalność gospodarczą. Rozróżnienie między ceną netto a brutto, znajomość zasad obliczania podatku VAT oraz świadomość konsekwencji prawnych związanych z prezentacją cen to fundamenty prawidłowego zarządzania finansami. W tym artykule przybliżymy, czym jest cena netto, jak ją obliczyć i jakie ma zastosowanie w praktyce.
czytaj dalej