Promocja małej firmy – zestaw praktycznych wskazówek dla zapracowanych
17.07.2017 (Aktualizacja: 07.10.2024)
17.07.2017 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Im szybciej jednak dojrzejesz do decyzji o stworzeniu strategii, tym lepiej. Warto jednak, aby już teraz poświęcić się na rzecz wykonywania działań promocyjnych. Dlatego w tym artykule zebrałem garść porad, które warto wykonać w pierwszej kolejności.
Firmowa strona internetowa to jeden z fundamentów. Nawet w przypadku, gdy prowadzisz małą, lokalną, jednoosobową działalność. Zwykła strona, tworzona raz na 5 lat, w dzisiejszych czasach jednak już nie wystarczy. Warto zadbać o to, by była ona responsywna. Znaczy to, że powinna dobrze wyświetlać się zarówno na komputerach stacjonarnych oraz laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.
Jest to ważne z co najmniej kilku powodów. Pierwszy z nich to rosnąca liczba użytkowników smartfonów, którzy przeglądają za ich pomocą internet. Jest ich już ponad połowa i górują nad urządzeniami stacjonarnymi. Na jednej z moich stron jest to już ponad 60% odwiedzających. Ale np. Facebooka w ten sposób przegląda nawet 80% jego użytkowników.
Po drugie nikt nie ucieknie z Twojej strony. Gdy strona nie jest responsywna i nie dostosowuje się rozmiarem do ekranu telefonu, odbiorcy szybko z niej uciekają, z powodu braku czytelności. W końcu po trzecie, kiedy użytkownik smartfona szuka czegoś w wyszukiwarce, to jako pierwsze wyświetlają mu się lokalne firmy, które posiadają stronę internetową w wersji mobile.
Społeczność w pierwszej chwili może Ci się kojarzyć z portalami społecznościowymi. Owszem, buduj tam swoją grupę odbiorców. To jedno z pierwszych miejsc, w którym możesz ich znaleźć i dotrzeć natychmiast. Staraj się jednak wykorzystać Facebooka jako narzędzie do ściągania użytkowników na swoją własną stronę internetową. Dlaczego? Pomyśl co będzie, gdy Facebook zablokuje chociażby Twoje konto… Twojej strony nikt nie ukradnie i osób, które zostawią tam swoje dane również.
Sprawdź polecany program do faktur
Portale społecznościowe i strona www to nie wszystko. Buduj swoją społeczność także w rzeczywistym świecie. Jeśli prowadzisz firmę lokalną, to znasz swoich Klientów. Być może są to Twoi sąsiedzi, mieszkańcy okolicznych domów. Utrzymuj z nimi pozytywne relacje, tak samo jak na Facebooku. Wytwórz więź, dla której będą skłonni przyjść do Ciebie ponownie. Zamiana kilku słów podczas transakcji pozytywnie wpłynie na odbiór Twojej firmy. Swoich Klientów ze świata realnego możesz poprosić o podanie adresu e-mail lub numeru telefonu, na które to będziesz wysyłać wiadomości o nowościach.
Na szczęście dzisiaj nie jest to drogie i możesz uruchomić własną reklamę dość szybko, przy bardzo małym wkładzie pieniężnym. Możesz oczywiście pójść tradycyjną drogą. Dzięki dostępności do dużej liczby drukarni internetowych, za 100 zł możesz mieć 1500 ulotek, a za 200 zł możesz mieć ich nawet 2000. Projekt wyklikasz samodzielnie w kilka minut w internetowym narzędziu Canva, gdzie możesz również znaleźć setki gotowych szablonów. Wystarczy uzupełnić je tylko swoimi danymi.
Efekty takiej reklamy nie są jednak w większości przypadków zadowalające. Nie można też dokładnie zmierzyć, ilu Klientów udało się dzięki temu pozyskać. Z pomocą przychodzi Facebook. Jeśli posiadasz tam już konto swojej firmy, to możesz się promować nawet za 5 zł dziennie, uzyskując dzięki temu efekty, które możesz zmierzyć dzięki obszernym statystykom. Co więcej, Facebook pomoże Ci w dokładnym sprecyzowaniu, do jakich osób chcesz dotrzeć. Nie będzie to loteria jak w przypadku standardowych form reklamy.
Reklama w formie video to również nic trudnego. Każdy ma swoją własną kamerkę w kieszeni. Wystarczy wyciągnąć telefon, nagrać informację i wypuścić ją w świat. Zajmie Ci to zaledwie kilka lub kilkanaście minut.
W artykule wymieniłem zaledwie 3 główne działania, na których warto się skupić. Każde z nich możesz jednak rozbudować. Zastanów się, w czym czujesz się najlepiej i co jest spójne z Twoim charakterem oraz z Twoją działalnością. Jest to ważne zwłaszcza w przypadku małych lokalnych firm. Zacznij od małych kroczków, ale co najważniejsze działaj regularnie. Wytnij 15-30 minut dziennie ze swojego cennego czasu i poświęć je na działania promocyjne.
Mała Wiejska Firma
Autor kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej w branżowych mediach. Od lat realizuje misję edukowania przedsiębiorców ws. skutecznego korzystania z faktoringu poprzez tworzenie i dystrybuowanie treści. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra Administracji ze specjalizacją Finanse i Bankowość. Redaktor naczelny biznesowego serwisu portal.faktura.pl.
Polecane artykuły
21.10.2024
Aby przygotować program Optima do importowania faktur z aplikacji Faktura.pl, musisz aktywować funkcję "Praca rozproszona" w menu Konfiguracji, a następnie przejść do sekcji Firma -> Ogólne, a następnie w "Pracy rozproszonej" (należy kliknąć w te menu dwukrotnie) zaznacz księgowość i ustaw identyfikator jako "KS".
czytaj dalej10.09.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Środki trwałe – definicja Środki trwałe to składniki majątku przedsiębiorstwa, które są wykorzystywane przez okres dłuższy niż rok w prowadzeniu działalności gospodarczej. Mogą to być zarówno nieruchomości (np. budynki, grunty), maszyny, urządzenia, jak i inne przedmioty materialne. Kluczowe cechy środków trwałych to ich zdolność do wieloletniego użytkowania, kompletny stan oraz konieczność prowadzenia ewidencji w przypadku […]
czytaj dalej13.08.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Płynność finansowa firmy to kluczowy element, który decyduje o jej zdolności do terminowego regulowania zobowiązań i kontynuowania działalności. W dynamicznym środowisku biznesowym, zarządzanie finansami wymaga precyzyjnych narzędzi, które pomagają monitorować i kontrolować przepływy pieniężne. Jednym z takich narzędzi jest program do faktur. W jaki sposób może on poprawić płynność finansową firmy?
czytaj dalej