04 Kwietnia
2017
powrót

Wyślij fakturę mailem do Odbiorcy

Żyjemy w XXI wieku i na całe szczęście czasy, gdy drukowaliśmy wszystkie dokumenty księgowe, odchodzą do lamusa. Nawet ustawodawca przekonał się, że faktura elektroniczna spełnia swoją rolę równie dobrze co ta papierowa. Dlatego już od kilku lat w ustawie o podatku od towarów i usług mamy definicję faktury elektronicznej i dziś nie budzi już niczyjej wątpliwości, nawet pani w okienku w urzędzie skarbowym, że faktura w formie pdf jest pełnoprawnym dokumentem sprzedażowym. Wysłanie jej mailem do kontrahenta spełnia wszystkie wymogi jej doręczenia (o ile ten wyraźnie nie oświadczy, że sobie tego nie życzy), dlatego w Faktura.pl zachęcamy Ci do częstego korzystania z tej opcji. Oszczędzasz czas, pieniądze i… drzewa. Funkcję wysyłki faktury mailem do odbiorcy znajdziesz na samym dole formularza faktury. Przesuń suwak w prawo i wskaż adres mailowy, na który chcesz przesłać dokument.Wystawiona faktura od razu będzie wysłana do Klienta w pliku pdf.

Wyślij fakturę mailem do Odbiorcy

Twój Klient otrzyma informację mailową z oznaczeniem od kogo pochodzi wystawiona faktura oraz załącznik z fakturą. Jeśli odpowie na maila, wiadomość trafi prosto na Twoją skrzynkę na podany przez Ciebie w serwisie adres. Dodaj adres e-mail do zapisanych danych Klienta, a pojawi się on na każdym wystawianym przez Ciebie dokumencie, dzięki czemu nie będziesz musiał za każdym razem wpisywać go ręcznie do formatki (dowiedz się więcej o Dodawaniu Klienta). W dowolnym momencie edytuj zapisane dane Twojego Klienta.

Jeśli wystawiłeś fakturę i nie zaznaczyłeś opcji wysłania jej do Klienta, nic straconego. Wyślij wystawioną wcześniej fakturę mailem do wybranego odbiorcy przechodząc do zakładki „Wystawione dokumenty” i klikając w opcje przy wybranej fakturze.