Zestawienie do opłaty środowiskowej w systemie Faktura.pl
17.02.2026
17.02.2026
Aby system monitorował zużycie paliwa dla danego pojazdu konieczne jest włączenie opłaty środowiskowej i wyboru rodzaju paliwa podczas dodawania pojazdu do systemu w zakładce:
KSIĘGOWOŚĆ >>POJAZDY >>DODAJ POJAZD

lub w zakładce: KSIĘGOWOŚĆ >> MAJĄTEK >>DODAJ POJAZD >> KŚT: 740-747.

Wówczas podczas księgowania wydatków dotyczących zakupu paliwa związanych z pojazdami, dla których włączono opłatę środowiskową system zapyta o ilość paliwa, którą następnie uwzględni w zestawieniu generowanym do opłaty środowiskowej.

Aby wygenerować zestawienie danych do opłaty środowiskowej należy przejść do zakładki RAPORTY, wybrać rodzaj raportu “zestawienie do opłaty środowiskowej w csv”, wskazać okres za jaki ma zostać wygenerowany raport i wybrać opcję GENERUJ RAPORT.
Po wygenerowaniu raportu pojawi się on na liście, skąd będzie możliwy do pobrania w formacie CSV.

Praktyk księgowości i entuzjastka optymalizacji procesów. Od lat realizuje misję usprawniania pracy księgowym, aktywnie uczestnicząc w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań dla branży. W swojej codziennej pracy łączy głęboką wiedzę praktyczną z wizją technologiczną, tworząc narzędzia podnoszące komfort i efektywność codziennej pracy w biurach rachunkowych.
Polecane artykuły
03.09.2026 (Aktualizacja: 29.09.2026)
Faktura za paliwo nie zawsze trafia do kosztów firmy w pełnej wysokości. Inaczej rozlicza się samochód osobowy używany także prywatnie, inaczej pojazd wykorzystywany wyłącznie służbowo, a jeszcze inaczej prywatny samochód przedsiębiorcy, który nie został wprowadzony do majątku firmy.
czytaj dalej03.09.2026 (Aktualizacja: 29.09.2026)
Nie istnieje lista urządzeń, które z samej swojej nazwy stają się kosztem działalności. Ustawa o PIT opiera się na związku wydatku z uzyskaniem, zachowaniem lub zabezpieczeniem źródła przychodów. Z tego powodu także sprzęt kojarzony z prywatnym użytkowaniem może w określonej firmie mieć wyraźne zastosowanie biznesowe.
czytaj dalej01.09.2026 (Aktualizacja: 29.09.2026)
Faktura wystawiona na firmę nie daje automatycznie prawa do pełnego odliczenia VAT. Nie przesądza też sama w sobie, że wydatek może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodu.
czytaj dalej