Jak skutecznie promować firmę leasingową?
22.09.2017 (Aktualizacja: 07.10.2024)
22.09.2017 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Z dostępnych badań rynkowych wynika, że w Europie średnio 23 proc. firm małego i średniego szczebla korzysta z leasingu, natomiast w Polsce jest to aż 39%, co jest najlepszym wynikiem w Unii Europejskiej. Polski rynek leasingowy jest szósty pod względem wielkości w UE. Firmy leasingowe swoją ofertę kierują głównie do mikro i małych firm – aż 75% z nich deklaruje taki target klientów. Resztę stanowią firmy z obrotami powyżej 20 mln złotych. Tylko niewielka część klientów leasingowych to osoby prywatne czy instytucje sektora państwowego (więcej o badaniach: http://www.poradnikbiznesu.info/edukator-przedsiebiorcy/trendy-na-rynku-leasingu). Takie dane nie powinny być zaskoczeniem – to właśnie małe firmy najczęściej mają problem z zakupem drogiego sprzętu, a opcja leasingu ułatwia im to zadanie.
Sposób, w jaki będziesz promować swoją firmę leasingową, zależy do tego, jak określasz swój główny target, czyli segment klientów, do których kierujesz swoją ofertę. Wspomniałem już, że najlepiej uznać za swoich potencjalnych klientów małe i średnie przedsiębiorstwa, z tym że wciąż będzie to spora grupa. Pozostaje więc pytanie, czy będą to firmy rolnicze, czy pozostałe – nazwijmy je „miastowe” – branże. Rolnicy mogą decydować się na leasing pojazdów oraz maszyn i często tak robią, bo ten sprzęt jest dość drogi. Jeśli chcesz skupić swoje działania na tej grupie klientów, musisz promować się w małych miastach oraz na wsiach. Tam w dalszym ciągu głównym źródłem informacji pozostaje miejscowy sklep oraz tablica ogłoszeń. Zadbaj o to, by umieścić tam swoją ofertę. Pamiętaj też o lokalnych gazetach – to świetne źródło informacji o Twojej firmie dla potencjalnych odbiorców. Warto też wybrać się na organizowane cyklicznie targi rolnicze, gdzie można mieć firmowe stanowisko i nawiązać bezpośrednie kontakty. Takie spotkania mogą zaowocować współpracą. Rolnicy to grupa dość nieufna, więc przekonanie ich do danego rozwiązania osobiście jest najlepszą opcją pozyskania ich zainteresowania. W przypadku, gdy chcesz dotrzeć do firm z większych miast czy metropolii, powyższe pomysły już się nie sprawdzą. Trzeba uciec się do Internetu.
Przedsiębiorcy z dużych miast najczęściej szukają informacji w Internecie. Musisz mieć spójną i wysokojakościową strategię komunikacyjną w kanałach Internetowych. Po pierwsze, porządna strona www. Zamieść tam warunki leasingu, proces podpisywania umowy, koszty umowy oraz bardzo pożądane przez klientów informacje o obsłudze posprzedażowej. Leasingobiorcy mocno liczą na system wsparcia już po podpisaniu umowy, w czasie trwania leasingu, więc zapewnij, że Twoja firma nie opuszcza klientów, jak tylko uda się jej podpisać papierki. Bardzo pomocne w podjęciu przez firmę decyzji są kalkulatory leasingu oraz zdolności leasingowej. Dzięki nim potencjalny leasingobiorca może wstępnie dowiedzieć się, czy ma szansę na leasing i ile będzie go to kosztować. To konkretne informacje, a takie internauci najbardziej lubią. Jasny i prosty przekaz postawi Twoją leasingową firmę w dobrym świetle – jako transparentną i uczciwą. Poza stroną warto obserwować fora internetowe i śledzić opinie na temat swojej firmy. Wśród małych przedsiębiorstw silny wpływ na podejmowane decyzje mają rekomendacje. Nawet jedna zła opinia może odebrać Ci klientów. Staraj się świadczyć usługi w sposób, który nie da klientom podstaw do wystawienia złej opinii, a gdy zdarzy się jakaś wpadka – naprawiaj błędy od razu, przyznawaj się do nich, przepraszaj i przede wszystkim odpowiadaj na stawiane online zarzuty. Poza tym można oczywiście mieć stronę na FB, a także pomyśleć o blogu, gdzie zamieszczałbyś artykuły o tematyce leasingowej, biznesowej, porady dla przedsiębiorców itd.
Skorzystaj ze sprawdzonego programu do faktur
Poza finansowaniem sprzętu, leasingodawcy mogą wspierać MŚP także we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają zwiększyć produktywność czy konkurencyjność tych firm na rynku. Ponadto, rośnie popularność ekonomii współdzielenia, np. car sharing między przedsiębiorstwami. Zadbaj o to, by mieć takie opcje w swojej ofercie. Musisz na bieżąco obserwować rynek oraz oczekiwania firm i dostosowywać swoje produkty do tego, co teraz jest na fali.
Elivo / Marketing i biznes
Autor kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej w branżowych mediach. Od lat realizuje misję edukowania przedsiębiorców ws. skutecznego korzystania z faktoringu poprzez tworzenie i dystrybuowanie treści. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra Administracji ze specjalizacją Finanse i Bankowość. Redaktor naczelny biznesowego serwisu portal.faktura.pl.
Polecane artykuły
21.10.2024
Aby przygotować program Optima do importowania faktur z aplikacji Faktura.pl, musisz aktywować funkcję "Praca rozproszona" w menu Konfiguracji, a następnie przejść do sekcji Firma -> Ogólne, a następnie w "Pracy rozproszonej" (należy kliknąć w te menu dwukrotnie) zaznacz księgowość i ustaw identyfikator jako "KS".
czytaj dalej10.09.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Środki trwałe – definicja Środki trwałe to składniki majątku przedsiębiorstwa, które są wykorzystywane przez okres dłuższy niż rok w prowadzeniu działalności gospodarczej. Mogą to być zarówno nieruchomości (np. budynki, grunty), maszyny, urządzenia, jak i inne przedmioty materialne. Kluczowe cechy środków trwałych to ich zdolność do wieloletniego użytkowania, kompletny stan oraz konieczność prowadzenia ewidencji w przypadku […]
czytaj dalej13.08.2024 (Aktualizacja: 07.10.2024)
Płynność finansowa firmy to kluczowy element, który decyduje o jej zdolności do terminowego regulowania zobowiązań i kontynuowania działalności. W dynamicznym środowisku biznesowym, zarządzanie finansami wymaga precyzyjnych narzędzi, które pomagają monitorować i kontrolować przepływy pieniężne. Jednym z takich narzędzi jest program do faktur. W jaki sposób może on poprawić płynność finansową firmy?
czytaj dalej