Jak skutecznie promować firmę leasingową?
22.09.2017
22.09.2017
Z dostępnych badań rynkowych wynika, że w Europie średnio 23 proc. firm małego i średniego szczebla korzysta z leasingu, natomiast w Polsce jest to aż 39%, co jest najlepszym wynikiem w Unii Europejskiej. Polski rynek leasingowy jest szósty pod względem wielkości w UE. Firmy leasingowe swoją ofertę kierują głównie do mikro i małych firm – aż 75% z nich deklaruje taki target klientów. Resztę stanowią firmy z obrotami powyżej 20 mln złotych. Tylko niewielka część klientów leasingowych to osoby prywatne czy instytucje sektora państwowego (więcej o badaniach: http://www.poradnikbiznesu.info/edukator-przedsiebiorcy/trendy-na-rynku-leasingu). Takie dane nie powinny być zaskoczeniem – to właśnie małe firmy najczęściej mają problem z zakupem drogiego sprzętu, a opcja leasingu ułatwia im to zadanie.
Sposób, w jaki będziesz promować swoją firmę leasingową, zależy do tego, jak określasz swój główny target, czyli segment klientów, do których kierujesz swoją ofertę. Wspomniałem już, że najlepiej uznać za swoich potencjalnych klientów małe i średnie przedsiębiorstwa, z tym że wciąż będzie to spora grupa. Pozostaje więc pytanie, czy będą to firmy rolnicze, czy pozostałe – nazwijmy je „miastowe” – branże. Rolnicy mogą decydować się na leasing pojazdów oraz maszyn i często tak robią, bo ten sprzęt jest dość drogi. Jeśli chcesz skupić swoje działania na tej grupie klientów, musisz promować się w małych miastach oraz na wsiach. Tam w dalszym ciągu głównym źródłem informacji pozostaje miejscowy sklep oraz tablica ogłoszeń. Zadbaj o to, by umieścić tam swoją ofertę. Pamiętaj też o lokalnych gazetach – to świetne źródło informacji o Twojej firmie dla potencjalnych odbiorców. Warto też wybrać się na organizowane cyklicznie targi rolnicze, gdzie można mieć firmowe stanowisko i nawiązać bezpośrednie kontakty. Takie spotkania mogą zaowocować współpracą. Rolnicy to grupa dość nieufna, więc przekonanie ich do danego rozwiązania osobiście jest najlepszą opcją pozyskania ich zainteresowania. W przypadku, gdy chcesz dotrzeć do firm z większych miast czy metropolii, powyższe pomysły już się nie sprawdzą. Trzeba uciec się do Internetu.
Przedsiębiorcy z dużych miast najczęściej szukają informacji w Internecie. Musisz mieć spójną i wysokojakościową strategię komunikacyjną w kanałach Internetowych. Po pierwsze, porządna strona www. Zamieść tam warunki leasingu, proces podpisywania umowy, koszty umowy oraz bardzo pożądane przez klientów informacje o obsłudze posprzedażowej. Leasingobiorcy mocno liczą na system wsparcia już po podpisaniu umowy, w czasie trwania leasingu, więc zapewnij, że Twoja firma nie opuszcza klientów, jak tylko uda się jej podpisać papierki. Bardzo pomocne w podjęciu przez firmę decyzji są kalkulatory leasingu oraz zdolności leasingowej. Dzięki nim potencjalny leasingobiorca może wstępnie dowiedzieć się, czy ma szansę na leasing i ile będzie go to kosztować. To konkretne informacje, a takie internauci najbardziej lubią. Jasny i prosty przekaz postawi Twoją leasingową firmę w dobrym świetle – jako transparentną i uczciwą. Poza stroną warto obserwować fora internetowe i śledzić opinie na temat swojej firmy. Wśród małych przedsiębiorstw silny wpływ na podejmowane decyzje mają rekomendacje. Nawet jedna zła opinia może odebrać Ci klientów. Staraj się świadczyć usługi w sposób, który nie da klientom podstaw do wystawienia złej opinii, a gdy zdarzy się jakaś wpadka – naprawiaj błędy od razu, przyznawaj się do nich, przepraszaj i przede wszystkim odpowiadaj na stawiane online zarzuty. Poza tym można oczywiście mieć stronę na FB, a także pomyśleć o blogu, gdzie zamieszczałbyś artykuły o tematyce leasingowej, biznesowej, porady dla przedsiębiorców itd.
Poza finansowaniem sprzętu, leasingodawcy mogą wspierać MŚP także we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają zwiększyć produktywność czy konkurencyjność tych firm na rynku. Ponadto, rośnie popularność ekonomii współdzielenia, np. car sharing między przedsiębiorstwami. Zadbaj o to, by mieć takie opcje w swojej ofercie. Musisz na bieżąco obserwować rynek oraz oczekiwania firm i dostosowywać swoje produkty do tego, co teraz jest na fali.
Elivo / Marketing i biznes
Polecane artykuły
25.05.2022
Samochody osobowe to jeden z podstawowych środków wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej. Prawo przewiduje wiele modeli, w ramach których możemy używać pojazdu w swojej firmie. Do najbardziej popularnych należą kupno auta oraz różne odmiany leasingu. Każda z tych opcji ma zalety, ale stwarza także zagrożenia. Z tego powodu decyzja o formie prawnej, w jakiej nabędziemy samochód, powinna zostać poprzedzona dokładną analizą możliwości naszego przedsiębiorstwa.
czytaj dalej24.02.2022
Bycie przedsiębiorcą często wiąże się z różnymi wyliczeniami. Służą one temu, żeby przychody firmy były jak największe. To normalna sprawa, ale czasem zdarza się, że wchodzą nowe regulacje prawne, które mogą zaburzyć niektóre obliczenia.
czytaj dalej28.01.2022
Jak długo zajmuje Ci wystawianie takich samych faktur co miesiąc? A co powiesz na to, żeby zautomatyzować ten proces i nie tracić czasu? W aplikacji Faktura.pl możesz skorzystać z opcji "Faktury cykliczne", które pomogą Ci w rozwiązaniu tego problemu.
czytaj dalej