4 skuteczne sposoby jak zwiększyć sprzedaż, nie obniżając cen
30.06.2017 (Aktualizacja: 08.07.2022)
30.06.2017 (Aktualizacja: 08.07.2022)
Twój produkt/usługa niezbyt dobrze się sprzedaje? Podwyższ jego cenę! Paradoksalnie to właśnie ten zabieg może się przyczynić do zwiększenia sprzedaży. Mechanizm ten zobrazował R. Cialdini. W swojej książce „Wywieranie wpływu na ludzi” przytoczył on historię właściciela z pamiątkami, który poprosił swojego pracownika o obniżenie ceny jednej z kiepsko sprzedających się ozdób. Pracownik źle zrozumiał polecenie i zamiast obniżyć cenę, podwoił ją. O dziwo, wszystkie ozdoby rozeszły się jak świeże bułeczki. Jak to możliwe? W opisywanej przez Cialdiniego sytuacji zadziałał mechanizm uproszczonej oceny szans, zgodnie z którym klienci podążają czasem „na skróty”, utożsamiając wysoką jakość produktu z jego wysoką ceną. Czy ten mechanizm sprawdzi się w Twoim biznesie? Warto to sprawdzić, zwłaszcza w przypadku towarów i usług, które obniżają Twoje statystyki sprzedażowe.
Istnieje wiele technik ustalania ceny, które pomagają w zwiększeniu sprzedaży. Jedną z najpopularniejszych metod jest zastąpienie pełnej końcówki ceny, końcówką z groszami, np. 39,99. Jest to tzw. efekt liczb lewostronnych – zgodnie z nim klienci czytając cenę, skupiają się na jej pierwszej cyfrze, szufladkując ją w niższej klasie cenowej. Należy jednak pamiętać, że ta zasada nie zawsze się sprawdza. Według badań Wadhwy i Zhanga z 2015 roku, mechanizm ten działa w przypadku zakupów racjonalnych, czyli takich, które wymagają przemyślenia. W przypadku zakupów emocjonalnych bardziej sprawdzają się ceny pełne, umożliwiając klientowi ich szybkie zeskanowanie. Dodatkowym trikiem, który zwiększa sprzedaż, jest usunięcie zapisu waluty przy cenie. Badania wykazały, że kupujący, którzy widzą znak „zł” w ofercie, dążą do tego, by wydać mniej (Yang, Kimes, & Sessarego, 2009). By skorzystać z tej wskazówki w przypadku swojego produktu, warto się upewnić, czy taki zapis będzie w pełni jasny dla klienta.
Im więcej osób zapozna się z Twoją ofertą, tym więcej dokona zakupu. By spopularyzować swój produkt/usługę wśród nowych klientów, możesz skorzystać z wielu sposobów. Jednym z nich jest udzielanie się na forach dyskusyjnych i grupach tematycznych, gdzie pojawiają się potencjalni klienci. Pomoc w rozwiązywaniu ich problemów umożliwi Ci zbudowanie kompetentnego wizerunku i zaufania, a to z kolei ułatwi Ci promocję swoich produktów/usług. Bazę klientów możesz również budować poprzez e-mail marketing, który jest w tej dziedzinie jednym z najskuteczniejszych narzędzi.
Nic tak nie zachęca do zakupu jak atrakcyjna promocja, która pozwoli klientowi zaoszczędzić, a sprzedającemu – podnieść słupki sprzedaży. Wbrew pozorom zabieg ten nie wiąże się ze stratą finansową dla firmy. Łącząc produkty w zestawy promocyjne, możesz pozbyć się tych artykułów, których i tak byś nie sprzedał, robiąc z nich zanętę, która skłoni klienta do zakupu ze względu na niską cenę. Podobnie jest z usługami – jeśli chcesz zyskać większą szansę na ich sprzedaż, ulokowanie w ofercie promocyjnego pakietu z bonusową usługą, będzie strzałem w dziesiątkę!
Jak widzisz, by trafić do serca klienta, nie zawsze musisz używać argumentu niższej ceny. Testując wyżej opisane wskazówki, zyskujesz szansę na zwiększenie sprzedaży, nie tracąc na tym ani złotówki. Do dzieła!
Polecane artykuły
10.09.2024
Środki trwałe – definicja Środki trwałe to składniki majątku przedsiębiorstwa, które są wykorzystywane przez okres dłuższy niż rok w prowadzeniu działalności gospodarczej. Mogą to być zarówno nieruchomości (np. budynki, grunty), maszyny, urządzenia, jak i inne przedmioty materialne. Kluczowe cechy środków trwałych to ich zdolność do wieloletniego użytkowania, kompletny stan oraz konieczność prowadzenia ewidencji w przypadku […]
czytaj dalej13.08.2024 (Aktualizacja: 06.09.2024)
Płynność finansowa firmy to kluczowy element, który decyduje o jej zdolności do terminowego regulowania zobowiązań i kontynuowania działalności. W dynamicznym środowisku biznesowym, zarządzanie finansami wymaga precyzyjnych narzędzi, które pomagają monitorować i kontrolować przepływy pieniężne. Jednym z takich narzędzi jest program do faktur. W jaki sposób może on poprawić płynność finansową firmy?
czytaj dalej29.07.2024 (Aktualizacja: 06.09.2024)
Freelancing staje się coraz bardziej popularnym modelem pracy, a jednym z kluczowych aspektów zarządzania własnym biznesem jest wystawianie faktur. Programy do fakturowania oferują freelancerom narzędzia, które nie tylko ułatwiają ten proces, ale również pomagają w zarządzaniu finansami. Wybór odpowiedniego programu do faktur jest istotny dla efektywnego i profesjonalnego prowadzenia działalności. W tym artykule omówimy najważniejsze funkcje, które powinien posiadać idealny program do fakturowania dla freelancerów.
czytaj dalej