4 skuteczne sposoby jak zwiększyć sprzedaż, nie obniżając cen
30.06.2017
30.06.2017
Twój produkt/usługa niezbyt dobrze się sprzedaje? Podwyższ jego cenę! Paradoksalnie to właśnie ten zabieg może się przyczynić do zwiększenia sprzedaży. Mechanizm ten zobrazował R. Cialdini. W swojej książce „Wywieranie wpływu na ludzi” przytoczył on historię właściciela z pamiątkami, który poprosił swojego pracownika o obniżenie ceny jednej z kiepsko sprzedających się ozdób. Pracownik źle zrozumiał polecenie i zamiast obniżyć cenę, podwoił ją. O dziwo, wszystkie ozdoby rozeszły się jak świeże bułeczki. Jak to możliwe? W opisywanej przez Cialdiniego sytuacji zadziałał mechanizm uproszczonej oceny szans, zgodnie z którym klienci podążają czasem „na skróty”, utożsamiając wysoką jakość produktu z jego wysoką ceną. Czy ten mechanizm sprawdzi się w Twoim biznesie? Warto to sprawdzić, zwłaszcza w przypadku towarów i usług, które obniżają Twoje statystyki sprzedażowe.
Istnieje wiele technik ustalania ceny, które pomagają w zwiększeniu sprzedaży. Jedną z najpopularniejszych metod jest zastąpienie pełnej końcówki ceny, końcówką z groszami, np. 39,99. Jest to tzw. efekt liczb lewostronnych – zgodnie z nim klienci czytając cenę, skupiają się na jej pierwszej cyfrze, szufladkując ją w niższej klasie cenowej. Należy jednak pamiętać, że ta zasada nie zawsze się sprawdza. Według badań Wadhwy i Zhanga z 2015 roku, mechanizm ten działa w przypadku zakupów racjonalnych, czyli takich, które wymagają przemyślenia. W przypadku zakupów emocjonalnych bardziej sprawdzają się ceny pełne, umożliwiając klientowi ich szybkie zeskanowanie. Dodatkowym trikiem, który zwiększa sprzedaż, jest usunięcie zapisu waluty przy cenie. Badania wykazały, że kupujący, którzy widzą znak „zł” w ofercie, dążą do tego, by wydać mniej (Yang, Kimes, & Sessarego, 2009). By skorzystać z tej wskazówki w przypadku swojego produktu, warto się upewnić, czy taki zapis będzie w pełni jasny dla klienta.
Im więcej osób zapozna się z Twoją ofertą, tym więcej dokona zakupu. By spopularyzować swój produkt/usługę wśród nowych klientów, możesz skorzystać z wielu sposobów. Jednym z nich jest udzielanie się na forach dyskusyjnych i grupach tematycznych, gdzie pojawiają się potencjalni klienci. Pomoc w rozwiązywaniu ich problemów umożliwi Ci zbudowanie kompetentnego wizerunku i zaufania, a to z kolei ułatwi Ci promocję swoich produktów/usług. Bazę klientów możesz również budować poprzez e-mail marketing, który jest w tej dziedzinie jednym z najskuteczniejszych narzędzi.
Nic tak nie zachęca do zakupu jak atrakcyjna promocja, która pozwoli klientowi zaoszczędzić, a sprzedającemu – podnieść słupki sprzedaży. Wbrew pozorom zabieg ten nie wiąże się ze stratą finansową dla firmy. Łącząc produkty w zestawy promocyjne, możesz pozbyć się tych artykułów, których i tak byś nie sprzedał, robiąc z nich zanętę, która skłoni klienta do zakupu ze względu na niską cenę. Podobnie jest z usługami – jeśli chcesz zyskać większą szansę na ich sprzedaż, ulokowanie w ofercie promocyjnego pakietu z bonusową usługą, będzie strzałem w dziesiątkę!
Jak widzisz, by trafić do serca klienta, nie zawsze musisz używać argumentu niższej ceny. Testując wyżej opisane wskazówki, zyskujesz szansę na zwiększenie sprzedaży, nie tracąc na tym ani złotówki. Do dzieła!
Polecane artykuły
17.06.2022
Kilometrówka dla celów VAT to nic innego, jak ewidencja przebiegu pojazdu osobowego wykorzystywanego w firmie w ramach prowadzonej działalności. Jako że nie każdy podmiot biznesowy musi prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, sprawdzamy i podpowiadamy, kiedy kilometrówka jest konieczna i jakie przynosi korzyści. Sprawdź, czy jako przedsiębiorca jesteś zobowiązany do prowadzenia ewidencji pojazdów w swojej firmie.
czytaj dalej17.06.2022
Formularz VAT-26 to dokument, który musi zainteresować każdego przedsiębiorcę, który w swojej działalności użytkuje pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 t i używa go tylko w celach prowadzonej działalności. Sprawdzamy, jak wygląda wzór informacji o pojazdach wykorzystywanych wyłącznie w działalności, kogo obowiązuje, jak go wypełnić i w jakim terminie złożyć w urzędzie skarbowym.
czytaj dalej30.05.2022
Wykorzystywanie prywatnych samochodów w firmie to powszechna praktyka – czynią tak zarówno przedsiębiorcy, jak i pracownicy. Z tego powodu warto ustalić, jakie uprawnienia przysługują nam w zakresie rozliczeń z fiskusem. Inaczej musimy bowiem traktować nasz własny prywatny samochód używany w działalności, a inaczej pojazdy pracowników, którymi podróżują służbowo.
czytaj dalej