4 skuteczne sposoby jak zwiększyć sprzedaż, nie obniżając cen
30.06.2017 (Aktualizacja: 27.01.2025)
30.06.2017 (Aktualizacja: 27.01.2025)
Twój produkt/usługa niezbyt dobrze się sprzedaje? Podwyższ jego cenę! Paradoksalnie to właśnie ten zabieg może się przyczynić do zwiększenia sprzedaży. Mechanizm ten zobrazował R. Cialdini. W swojej książce „Wywieranie wpływu na ludzi” przytoczył on historię właściciela z pamiątkami, który poprosił swojego pracownika o obniżenie ceny jednej z kiepsko sprzedających się ozdób. Pracownik źle zrozumiał polecenie i zamiast obniżyć cenę, podwoił ją. O dziwo, wszystkie ozdoby rozeszły się jak świeże bułeczki. Jak to możliwe? W opisywanej przez Cialdiniego sytuacji zadziałał mechanizm uproszczonej oceny szans, zgodnie z którym klienci podążają czasem „na skróty”, utożsamiając wysoką jakość produktu z jego wysoką ceną. Czy ten mechanizm sprawdzi się w Twoim biznesie? Warto to sprawdzić, zwłaszcza w przypadku towarów i usług, które obniżają Twoje statystyki sprzedażowe.
Istnieje wiele technik ustalania ceny, które pomagają w zwiększeniu sprzedaży. Jedną z najpopularniejszych metod jest zastąpienie pełnej końcówki ceny, końcówką z groszami, np. 39,99. Jest to tzw. efekt liczb lewostronnych – zgodnie z nim klienci czytając cenę, skupiają się na jej pierwszej cyfrze, szufladkując ją w niższej klasie cenowej. Należy jednak pamiętać, że ta zasada nie zawsze się sprawdza. Według badań Wadhwy i Zhanga z 2015 roku, mechanizm ten działa w przypadku zakupów racjonalnych, czyli takich, które wymagają przemyślenia. W przypadku zakupów emocjonalnych bardziej sprawdzają się ceny pełne, umożliwiając klientowi ich szybkie zeskanowanie. Dodatkowym trikiem, który zwiększa sprzedaż, jest usunięcie zapisu waluty przy cenie. Badania wykazały, że kupujący, którzy widzą znak „zł” w ofercie, dążą do tego, by wydać mniej (Yang, Kimes, & Sessarego, 2009). By skorzystać z tej wskazówki w przypadku swojego produktu, warto się upewnić, czy taki zapis będzie w pełni jasny dla klienta.
Im więcej osób zapozna się z Twoją ofertą, tym więcej dokona zakupu. By spopularyzować swój produkt/usługę wśród nowych klientów, możesz skorzystać z wielu sposobów. Jednym z nich jest udzielanie się na forach dyskusyjnych i grupach tematycznych, gdzie pojawiają się potencjalni klienci. Pomoc w rozwiązywaniu ich problemów umożliwi Ci zbudowanie kompetentnego wizerunku i zaufania, a to z kolei ułatwi Ci promocję swoich produktów/usług. Bazę klientów możesz również budować poprzez e-mail marketing, który jest w tej dziedzinie jednym z najskuteczniejszych narzędzi.
Nic tak nie zachęca do zakupu jak atrakcyjna promocja, która pozwoli klientowi zaoszczędzić, a sprzedającemu – podnieść słupki sprzedaży. Wbrew pozorom zabieg ten nie wiąże się ze stratą finansową dla firmy. Łącząc produkty w zestawy promocyjne, możesz pozbyć się tych artykułów, których i tak byś nie sprzedał, robiąc z nich zanętę, która skłoni klienta do zakupu ze względu na niską cenę. Podobnie jest z usługami – jeśli chcesz zyskać większą szansę na ich sprzedaż, ulokowanie w ofercie promocyjnego pakietu z bonusową usługą, będzie strzałem w dziesiątkę!
Rozpocznij fakturowanie z intuicyjnym programem do faktur
Jak widzisz, by trafić do serca klienta, nie zawsze musisz używać argumentu niższej ceny. Testując wyżej opisane wskazówki, zyskujesz szansę na zwiększenie sprzedaży, nie tracąc na tym ani złotówki. Do dzieła!
Polecane artykuły
11.04.2025 (Aktualizacja: 15.04.2025)
Rok 2025 przynosi zmiany, które mają znaczenie dla wszystkich podatników w Polsce. Kwota wolna od podatku to temat budzący zawsze duże zainteresowanie, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i osób zatrudnionych na etacie. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest kwota wolna od podatku, jak wpływa na nasze wynagrodzenia, jakie zmiany nas czekają i jak wygląda sytuacja w innych krajach.
czytaj dalej04.04.2025 (Aktualizacja: 15.04.2025)
W świecie podatków i fakturowania każdy szczegół ma znaczenie. Od 1 października 2020 roku podatnicy VAT zostali zobowiązani do oznaczania sprzedaży odpowiednimi kodami GTU. W tym artykule wyjaśniamy, czym są kody GTU, kto musi je stosować oraz jak poprawnie przypisywać towary i usługi do odpowiednich kategorii.
czytaj dalej24.03.2025 (Aktualizacja: 11.04.2025)
Podatek dochodowy to jedno z najczęstszych pytań, jakie zadają sobie osoby pracujące na etacie, prowadzone działalności gospodarcze czy uzyskujące dochody z innych źródeł. Ile wynosi podatek dochodowy? Odpowiedź nie jest jednoznaczna i zależy od formy opodatkowania, źródła dochodu oraz wysokości uzyskanych przychodów. W artykule poniżej szczegółowo wyjaśniamy, jak obliczyć podatek dochodowy i jakie zasady obowiązują w 2024 roku.
czytaj dalej