Zarejestruj się
E-mail: Hasło:
Ta strona korzysta z plików cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. Zapoznaj się z Polityką plików cookies
zamknij
REJESTRACJA
Jak się zarejestrować do serwisu faktura.pl?
Przycisk 'Zarejestruj się'

Aby zarejestrować się w serwisie Faktura.pl wystarczy podać następujące dane:
  • Adres e-mail (wpisanie błędnego adresu uniemożliwi dokończenie procesu rejestracji)
  • NIP
  • Hasło
Na podany adres wysłany zostanie link aktywacyjny. Po kliknięciu w link konto będzie w pełni aktywne.
Nie dostałem maila z linkiem aktywacyjnym.
Upewnij się, że podczas rejestracji podałeś poprawny adres e-mail. W przypadku wpisania błędnego adresu e-mail, skontaktuj się z Centrum Pomocy, korzystając z formularza kontaktowego. W treści zgłoszenia wpisz adres e-mail, który podałeś podczas rejestracji oraz poprawny adres e-mail.
Czy muszę się rejestrować, aby wystawiać faktury?
Korzystanie z aplikacji nie wymaga rejestracji w systemie, jednak status zalogowanego użytkownika daje dostęp do dodatkowych funkcjonalności. Dzięki nim zyskujesz:

Bezpieczeństwo operacji:
  • brak konieczności wpisywania danych sprzedawcy;
  • integracja bazy nabywców i produktów z formularzem wystawiania faktur;
  • dostęp do historii wystawionych faktur z podziałem na miesięczne okresy rozliczeniowe;
Dostosowanie dokumentu do indywidualnych potrzeb
  • możliwość dodania logo i stopki do dokumentu
  • możliwość zastosowania indywidualnej bazy jednostek miary i sposobów płatności;
  • automatyczna numeracja miesięczna lub roczna faktur wg skonfigurowanego wzorca;
Bezpieczeństwo Twoich operacji:
  • możliwość otrzymania płatności za fakturę w ciągu 5 minut dzięki usłudze „opłać fakturę z BlueCash”
  • weryfikacja kontrahenta w Krajowym Rejestrze Długów;
  • zlecenie windykacji należności za nieopłaconą fakturę wyspecjalizowanej firmie windykacyjnej
Ile kosztuje dostęp do konta w serwisie faktura.pl?
Przedłużanie ważności konta

Korzystanie z serwisu przez pierwsze trzy miesiące jest darmowe. Po okresie testowym można przedłużyć ważność konta.
Jak usunąć konto?
Konto możesz usunąć kontaktując się z Centrum Pomocy faktura.pl. Prosimy o wysłanie wiadomość na adres info@faktura.pl. Wiadomość powinna zostać przesłana z adresu e-mail zarejestrowanego w serwisie.
Wprowadziłem błędny NIP w danych swojej firmy, jak mogę go zmienić?
W celu zmiany NIPu prosimy o kontakt z Centrum Pomocy faktura.pl. Wystarczy, że wyślesz wiadomość z zarejestrowanego w serwisie adresu e-mail. Wysyłając wiadomość na adres info@faktura.pl pamiętaj o tym, aby podać poprawny NIP.
WYSTAWIANIE DOKUMENTU
Czy na podstawie parametrów Faktury Proforma mogę wystawić Fakturę VAT?
Na liście wystawionych Faktur Proforma, w menu kontekstowym znajduje się opcja "Wystaw Fakturę VAT", która umożliwia wystawienie dokumentu sprzedaży będącego kopią wcześniej wystawionego dokumentu proforma, z zastosowaniem numeracji bieżącej.
Wpisałem błędny numer telefonu do wysyłki, jak to poprawić?
W przedstawionym przypadku nie ma możliwości zwrócenia kosztu przesłania SMS-a. Przypomnienie o wystawionej fakturze należy przesłać ponownie na prawidłowy numer telefonu.
Wysłałem fax, ale nie wiem czy doszedł.
Potwierdzeniem wysłania fax-u jest status płatności "zaakceptowana", przy danym zleceniu wysyłki w MOJE KONTO, HISTORIA PŁATNOŚCI. Jeśli usługa nie mogła zostać zrealizowana np. z powodu błędnego numeru odbiorcy SMS, fax-u lub w przypadku zajętej linii telefonicznej płatność będzie „niezweryfikowana”. Niezweryfikowana operacja nie wpływa na stan salda.
W jakim czasie realizowana jest wysyłka faktury fax-em?
Faktura zostanie wysłana w ciągu 24 godzin od momentu zlecenia wysyłki.
Zleciłem wydrukowanie faktury ze wskazaniem adresu doręczenia. Gdzie mogę zobaczyć numer listu poleconego?
Numer listu przewozowego nie jest wyświetlany użytkownikowi. Potwierdzeniem wysłania dokumentu jest status płatności "zaakceptowana", przy danym zleceniu wysyłki w MOJE KONTO, Historia płatności.
W jakim czasie realizowana jest usługa wydruku faktury ze wskazaniem adresu doręczenia?
Faktura zostanie wysłana w ciągu 5 dni od momentu zlecenia. Potwierdzeniem wysłania dokumentu jest status płatności "zaakceptowana", przy danym zleceniu wysyłki w MOJE KONTO, Historia płatności.
Czy muszę drukować faktury?
Jeśli Twój Klient przesłał Tobie zgodę na przesyłanie faktur droga elektroniczną, nie musisz drukować swoich dokumentów. Wystarczy, że odbiorca faktury prześle Tobie wiadomość e-mail następującej treści:

"Wyrażam zgodę na otrzymywanie od ………… (nazwa firmy wystawcy faktury) faktur VAT w formie elektronicznej i akceptuję przesyłanie mi tych faktur drogą elektroniczną, w postaci pliku PDF gwarantującego autentyczność pochodzenia i integralność zawartych w nim treści."

Wiadomość ze zgodą na przesyłanie faktur drogą elektroniczną musisz przechowywać w formie elektronicznej dla celów dowodowych.
Jak przechowywać faktury elektroniczne (informacja dla wystawcy i odbiorcy faktury)?
E-faktura musi być przechowywana zarówno przez wystawcę, jak i odbiorcę. Powinna ona być przechowywana w formie elektronicznej, w formacie w jakim została wystawiona, nie można ingerować w jej treść. Czas obowiązkowego przechowywania dokumentu nie różni się od czasu wymaganego dla tradycyjnych faktur tj. pięć pełnych lat od dnia wystawienia dokumentu.
Czy muszę wystawiać oryginał i kopię faktury? – posiadam zgodę kontrahenta na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną
Zgodnie z § 19 ust. 2 "Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28.03.2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom…" w przypadku faktur elektronicznych, nie mówi się o kopii/oryginale, ponieważ zgodnie z par. 19 ust. 2 rozporządzenia faktur elektronicznych nie wystawia się w dwóch egzemplarzach, tylko w jednym. Nabywca przesyła (w tym udostępnia) ten egzemplarz nabywcy, zachowując go jednocześnie w swojej dokumentacji.
Czy muszę wystawiać oryginał i kopię faktury? – drukuję swoje faktury
Zgodnie z § 19 ust. 1 pkt 3 „Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28.03.2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom…” proponuje się odejść od oznaczania faktur wyrazami „oryginał”, „kopia”, gdyż utrzymywanie tego warunku do faktur papierowych w sytuacji, gdy nie jest on wymagany przy fakturach elektronicznych jest nieuzasadnione.

Dokument nadal powinien być wystawiany w co najmniej dwóch egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje sprzedawca (podobnie o kopii i oryginale jest mowa w tych przypadkach, gdy fakturę papierową wystawia nabywca). Praktyka w tym przypadku idzie w dwóch kierunkach:
  • Wystawcy faktur zgodnie z rozporządzeniem, nie oznaczają na fakturach oryginału i kopii, ponieważ nie ma takiego obowiązku i oba egzemplarze faktury mają zgodnie z przepisami wyglądać identycznie. Egzemplarz będący w posiadaniu nabywcy jest oryginałem, a ten, który posiada sprzedawca - kopią
  • Niektórzy podatnicy nadal pozostawiają oznaczenie na fakturach oryginał/ kopia, które chociaż nie jest wymagane, może być jednak na fakturze zaznaczone.
Jak wystawić duplikat dokumentu?
Aby wystawić duplikat do faktury wystarczy, że po zalogowaniu się do swojego konta klikniesz MOJE FAKTURY. Następnie kliknij w OPCJE danej faktury i wybierz GENERUJ DUPLIKAT. Duplikat zostanie wystawiony z bieżącą datą. Możesz go przesłać bądź zapisać w każdej chwili z zakładki MOJE FAKTURY, duplikat będzie przypisany do pierwotnego dokumentu.
Chcę wystawić fakturę w innej walucie niż PLN.
Serwis faktura.pl umożliwia wystawienie faktur aż w 20 walutach. Poza polskim złotym (PLN) masz do dyspozycji następujące waluty: euro (EUR), dolar amerykański (USD), funt szterling (GBP), frank szwajcarski (CHF), dolar australijski (AUD), korona czeska (CZK), korona duńska (DKK), korona estońska (EEK), dolar hongkoński (HKD), jen japoński (JPY), dolar kanadyjski (CAD), lit litewski (LTL), łat łotewski (LVL),korona norweska (NOK), rubel rosyjski (RUB), rand RPA (ZAR), korona szwedzka (SEK), hrywna ukraińska (UAH), forint węgierski (HUF).
MOJE KONTO
Omyłkowo usunąłem dokument, jak go odzyskać?
W opisanym przypadku nie ma możliwości odzyskania dokumentu. Usunięcie dokumentu wymaga każdorazowego potwierdzenia czynności, po której następuje trwałe usunięcie dokumentu z bazy danych systemu.
Jak zdefiniować numerację dokumentów?
Jeśli chcesz zmienić numer, z jakim wystawi się kolejna faktura:
  • kliknij "Edytuj"
  • wprowadź w polu "Ostatni numer" preferowany numer
Kolejne faktury będą wystawiać się od podanego numeru.
Potrzebuję dwóch schematów numeracji.
Aby prowadzić dwie numeracje, wystarczy dodać nowy schemat numeracji w zakładce MOJE KONTO, NUMERACJA. W trakcie wystawiania dokumentu pojawi się możliwość wyboru schematu numeracji.
Jak dodać logo i stopkę?
Aby dodać logo i/lub stopkę swojej firmy na fakturze, wystarczy wgrać plik z grafiką, która ma widnieć na wystawianych fakturach. Plik w formacie jpg, gif, png można wgrać po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce MOJE KONTO, NAGŁÓWEK I STOPKA. Maksymalny rozmiar pliku to 300 KB, optymalna wielkość to 595 x 100 px.
Co zrobić, żeby na wystawionej przeze mnie fakturze widniała informacja o moim numerze konta bankowego?
Serwis Faktura.pl umożliwia wystawcy zapisanie kilku rachunków bankowych, z których korzysta. Aby dodać numer rachunku bankowego, który będzie widniał na wystawionym dokumencie wystarczy wprowadzić go w zakładce MOJE KONTO, BANKI.
Jak otrzymać fakturę za doładowanie konta?
Jeżeli podczas doładowywania konta, wybrana została opcja „wystaw fakturę za doładowanie" oraz formularz z danymi odbiorcy został prawidłowo wypełniony, faktura powinna dotrzeć na wskazany w formularzu adres e-mail w ciągu siedmiu dni od momentu doładowania.
Mam środki na koncie, ale nie mogę wystawić faktury. Moje konto jest zablokowane ?
Jeśli po zalogowaniu na konto nie ma możliwości wystawienia faktury, prosimy o sprawdzenie czy konto nie straciło terminu ważności. W przypadku utraty ważności, wystarczy doładować konto wybraną kwotą.
Przedłużanie ważności konta
Dlaczego na wystawianych przeze mnie fakturach nie jest widoczny link do płatności?
Aktualnie link do szybkiej płatności dostępny jest dla faktur o wartości do 4000 PLN. O rozszerzeniu usługi będziemy informować.

Jeśli na wystawionej przez Ciebie fakturze nie ma linku do szybkiej płatności, sprawdź czy:
  • W Twoim koncie został zdefiniowany jeden numer rachunku bankowego (zakładka MOJE KONTO, BANKI).
  • Faktura jest wystawiona w polskiej walucie.
Jeśli nie zdefiniowano numeru rachunku bankowego, zdefiniowano więcej niż jeden rachunek bankowy lub faktura została wystawiona w obcej walucie, do Twojej faktury nie zostanie dołączony link do płatności.
Jak zmienić numerację z rocznej na miesięczną?
Aby zmienić numerację z rocznej na miesięczną, bądź odwrotnie:
  • Usuń numerację z której nie chcesz korzystać
  • Dodaj nowy schemat numeracji
WINDYKACJA
Windykacja
Jeśli wciąż czekasz na zapłatę za Twoją fakturę wystawioną w serwisie Faktura.pl
Jeśli chcesz odzyskać pieniądze za towar lub usługę, ale jednocześnie nie popsuć relacji z Twoim klientem
Jeśli nie masz czasu na ciągłe przypominanie o konieczności zapłaty za Twoją fakturę

Pozwól firmie windykacyjnej zrobić to za Ciebie. Skorzystaj z:
  • Pieczęci monitoringu płatności
  • Telefonu windykacyjnego
  • Wezwania do zapłatyo
Powierzając odzyskanie środków firmie windykacyjnej zyskujesz:
  • Czas, który poświęcałeś na dzwonienie i przypominanie o płatnościach
  • Obniżasz koszty
  • Sam decydujesz, w jakim zakresie zlecasz działania windykacyjne
  • Masz pewność, że odzyskaniem Twoich płatności zajmuje się profesjonalna firma
Jak to się robi?
  • Wejdź na swoje konto w serwisie Faktura.pl w zakładkę MOJE FAKTURY
  • Wybierz fakturę, która Cię interesuje i z rozwijanej listy zaznacz jedną z powyższych opcji.
Co to jest pieczęć monitoringu płatności?
Jeżeli chcesz mieć pewność, że środki za fakturę trafią na Twoje konto, poinformuj swojego klienta, że płatność jest monitorowana przez profesjonalną firmę windykacyjną Blue Finance Sp. z o.o. Skłoń swoich kontrahentów do terminowego regulowania płatności! Wystarczy, że po wypełnieniu danych do faktury zaznaczysz check box „pieczęć monitoringu płatności”.

W przypadku wykorzystania pieczęci windykacyjnej kolejne usługi windykacyjne w niższej cenie!
Co to jest wezwanie do zapłaty?
Wezwanie do zapłaty to pisemne przypomnienie Twojemu klientowi, że zalega z zapłatą za Twoją fakturę wystawioną w serwisie Faktura.pl.

Kiedy upłynął termin zapłaty Twojej faktury, możesz wezwać Twojego klienta do spłaty zobowiązania. Najlepiej zrobić to poprzez wezwanie do zapłaty. Dzięki współpracy serwisu Faktura.pl z profesjonalną firmą windykacyjną Blue Finance Sp. z o.o. teraz jest to bardzo proste. Firma windykacyjna wyśle wezwanie do zapłaty w Twoim imieniu.

Jak to się robi?
  • Wejdź na swoje konto w serwisie Faktura.pl w zakładkę MOJE FAKTURY
  • Wybierz fakturę, która Cię interesuje i z rozwijanej listy zaznacz opcję "wezwanie do zapłaty".
W skuteczny i szybki sposób pomożemy Ci odzyskać należności.
Co to jest telefon windykacyjny?
Usługa telefonu windykacyjnego polega na tym, że firma windykacyjna dzwoni do Twojego klienta i w Twoim imieniu wzywa go do szybkiej zapłaty za Twoją fakturę wystawioną w serwisie Faktura.pl. Udziela też Twojemu klientowi koniecznych wskazówek, jak ma zapłacić i wyjaśnia, dlaczego zapłata za faktury jest dla niego korzystna.

W przypadku, gdy termin zapłaty za Twoją fakturę upłynął, nie czekaj. Możesz wezwać dłużnika do spłaty zobowiązania poprzez telefon windykacyjny. Dzięki współpracy serwisu Faktura.pl z profesjonalną firmą windykacyjną Blue Finance Sp. z o.o. stało się to bardzo proste. Firma windykacyjna zadzwoni do Twojego klienta za Ciebie.

Jak to się robi?
  • Wejdź na swoje konto w serwisie Faktura.pl w zakładkę MOJE FAKTURY
  • Wybierz fakturę, która Cie interesuje i z rozwijanej listy zaznacz opcję "telefon windykacyjny".
Co oznacza status płatności "niezweryfikowana" i kiedy może wystąpić?
Status płatności "niezweryfikowana" oznacza transakcję, która nie została zrealizowana. Niezweryfikowana operacja nie wpływa na stan salda. Status dotyczy zarówno transakcji, które mają na celu zwiększenie Państwa salda, jak również usług niezrealizowanych z powodu błędnego numeru odbiorcy SMS, fax-u lub w przypadku zajętej linii telefonicznej.
NABYWCY I PRODUKTY
Co zrobić, aby każdorazowo nie wpisywać tego samego nabywcy i produktu?
Jeśli w zakładce NABYWCY I PRODUKTY zostanie wprowadzony dany rekord, będzie on później dostępny z rozwijanej listy. Aby dodać nabywcę bądź produkt w zakładce NABYWCY I PRODUKTY wystarczy kliknąć „Dodaj nabywcę” bądź „Dodaj produkt”.